Одговори на питања родитеља у оквиру Дана отворених врата Тима за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања

Почетна > Актуелно > Одговори на питања родитеља у оквиру Дана отворених врата Тима за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
Децембар

25

2020

 Одговори на питања родитеља у оквиру Дана отворених врата Тима за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања

 

 Поштовани родитељи,

Хвала вам на учешћу у Данима отворених врата нашег Тима за заштиту од дискриминције, насиља, злостављања и занемаривања, постављаним питања и сугестијама. Питања за која нисте определили област, као и питања која  се односе на кадровске, правне и економске послове  могу се груписати у неколико целина:

-          Питали сте у вези са решавањем ситуације у којој једно дете вређа вршњака на пр. називајући га дебелим

У ситуацијама када деца испољавају понашања која су груба према другој деци, мора се водити рачуна, пре свега, о томе колико се често такво понашање испољава и да ли према истој деци или различитој деци. Деца су склона да оно што чују понове или упуте другу или другарици, без много размишљања о томе како ће то утицати на њих. Често то чине да би се сами осетили важни и доминантни. Уколико се вређа друг или другарица, треба са дететом разговарати о томе. Треба га питати шта мисли, како се осећа тај друг или другарица. А потом како се само дете осећа када је те речи изговорило. Затим дете које упућује другоме ружне речи треба ставити у ситуацију када их он сам добија, нпр. „Шта мислиш, како би се ти осећао ако ти сада кажем да ти је ружна фризура или да си дебељко?„. Деца обично тада проживе негативне емоције које су изазване тим ружним речима и почињу да схватају како се друго дете осећа. Треба захтевати извињење или неку другу „надокнаду штете“, у смислу лепог геста према оном детету коме су ружне речи упућене. Важно је и да у кући, вртићу и окружењу постоје позитивни примери, да се промовишу добри модели понашања

-          Питали сте да ли ће још неко осим наших запослених моћи да упише дете јасленог узраста у вртић, конкретно вртић „Лептирић“

У вртић „Лептирић“ неће се уписивати деца јасленог узраста с обзиром да у овом вртићу нема јаслица. Деца се уписују искључиво путем јединственог јавног конкурса

 

-          Питали сте могу ли родитељи сваке недеље бити обавештавани о плану исхране деце у вртићу

Родитељи су обавештени редовно о плану исхране деце у вртићу. Јеловници се налазе на улазу у вртиће, а шаљу се сваке недеље и у вибер групама коју чине васпитачи и родитељи одређене васпитне групе.

 

-          Питали сте како је могуће да 2 детета долазе у вртић исти број дана, а рачун је различит у истом месецу.

Позивамо Вас да дођете у нашу финансијску службу која се налази у ул. Воје Радића бр 3 локал 4  како бисмо детаљно разјаснили о чему је реч.

 

-          Питали сте колико се бавимо кадровима и стручним усавршавањем; да ли пратимо светску сцену дечјих психолога и начина васпитавања

Велику пажњу у Установи поклањамо стручном усавршавању запослених Наши запослени се усавршавају на разним конгресима и стручним сусретима, али уједно су и излагачи својих стручних радова које са несебичним жаром желе да поделе са другим колегама. Кроз радове је видљива тежња практичара да изађу  из зоне конфора и граде своју праксу, пружајући подршку дечјој добробити  и јачајући своје компетенције..

На акредитованим семинарима запослени стичу нова знања, али и деле своја.  Пре пандемије изазване вирусом Ковид 19 васпитачи, медицинске сестре васпитачи и стручни сарадници усавршавали су се на Стручним конференцијама, а касније током ванредног стања до  данас on line путем разних платформи и вебинара.

 

Наш стручни сарадник психолог прати новине путем Стручних конференција које организује Друштво психолога Србије, као и Удружење стручних сарадника и сарадника, учествује на разним вебинарима, , али се усавршава и проучавањем стручне литературе, као и учешћем у пројекту УНИЦЕФ-а, где захваљујући светским супервизорима стиче нова знања и размењује већ постојећа. Као члан европске асоцијације за рану интервенцију у могућности је да прати савремене токове и пренесе даље својим колегама. О стручном усавршавању запослених, стара се и Тим за професионални развој Установе. Знање је једина ствар која се множи дељењем.